Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Op reserveringen voor groepen, speciale avonden en feestdagen zijn enkele algemene voorwaarden van toepassing aangaande annulering en aanpassing van de reservering. De algemene voorwaarden vind je hieronder op de pagina en gelden tenzij specifiek anders vermeld.

Voor zakelijke reserveringen vind je de eventueel van toepassing zijnde voorwaarden op het formulier wat hiervoor wordt ingevuld. Deze kunnen afwijken van onderstaande voorwaarden.

Feestdagen en speciale avonden

Deze voorwaarden gelden voor feestdagen, zoals Kerstmis of Pasen waarop een speciaal menu geserveerd wordt. Maar ook voor bijzondere dineravonden zoals bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, de Wildavonden en VIP-diners. Hierna voor het gemak als groep aangeduid als “bijzondere dagen”.

Reserveren en aanbetalen

Op bijzondere dagen werken wij altijd op reservering en vaak ook op vooruitbetaling. Dit heeft te maken met de inkoop die op basis van het aantal gasten speciaal gedaan moet worden.

In de loop der jaren ziet de horeca steeds vaker dat gezelschappen op meerdere locaties reserveren en op de dag zelf besluiten waar ze willen eten. Tafels worden zo onnodig bezet gehouden en restaurants blijven met speciaal ingekochte producten zitten. Wij proberen middels de aanbetaling no-shows en last-minute annuleringen zoveel mogelijk te beperken. 

Annuleren en aanpassen van de reservering

Wordt een reservering voor een bijzondere dag meer dan twee weken van tevoren geannuleerd dan vindt volledige restitutie plaats van de gedane aanbetaling.

Wordt de reservering binnen twee weken voorafgaand aan de speciale avond geannuleerd, of wordt voor een aantal personen geannuleerd, dan wordt de aanbetaling hiervoor niet gerestitueerd.

Bij no-show wordt het aanbetaalde bedrag niet gerestitueerd.

Deze termijn van twee weken kán voor bepaalde evenementen anders zijn. In dit geval staat het duidelijk vermeld op de betreffende informatiepagina en in het reserveringsticket.

Het menu op bijzondere dagen

Meestal is er een vaststaand menu voor onze speciale diners en lunches. Soms zijn hierin nog keuzes zoals met Pasen een Deluxe of Standaard of met Kerstmis een Vega of Vlees/Vis variant.

In het geval er keuzeopties zijn vragen wij vriendelijk die bij de reservering toe te voegen in het opmerkingenveld. Ook de eventuele keuze voor een kindermenu (t/m 12 jaar). Is het op dat moment nog niet mogelijk de menukeuzes door te geven, maar wil je wel graag reserveren? Dan is het ook mogelijk de keuzes later door te geven middels een reply op het bevestigingsmailtje van de reservering. 

Wij vragen om altijd uiterlijk een week van tevoren keuzes door te geven. Ook dieetwensen vragen wij zo snel mogelijk en uiterlijk een week van tevoren door te geven. Worden er geen opmerkingen toegevoegd aan de reservering dan gaan wij uit van de standaard menu keuze (vlees/vis, standaard, volwassenen).

Eenmaal ter plaatse is het niet meer mogelijk de menukeuze te wijzigen en alleen in sommige gevallen kunnen we dan nog met dieetwensen en allergieën rekening houden. Dit heeft te maken met inkoop en vooraf gemaakte voorbereidingen.

Aangepaste openingstijden

Op bijzondere dagen kan het voorkomen dat we aangepaste openingstijden of specifieke inlooptijden aanhouden voor een soepel verloop van het event. Meestal zal dit zijn in de vorm van een vaste starttijd of inloopstijdvak. In dit geval is het ook alleen mogelijk op die tijd te reserveren en komt het dus duidelijk naar voren tijdens het reserveren online.

Wij verzoeken iedereen ook vriendelijk die tijd te respecteren zodat de andere gasten niet hoeven te wachten op eventuele laatkomers.